Novi financijski izvještaji, godišnji popis imovine, kontrolni postupci i otpis potraživanja u sustavu proračuna – novi propisi, stare dvojbe i praktična rješenja

Mjesta održavanja: 
Čakovec13.11.2025.Hotel PARK, Ul. Zrinsko – Frankopanska 14, Čakovec -> Vidi na mapi
Karlovac14.11.2025.Nikola Tesla Experience Center Rakovac 6, Karlovac -> Vidi na mapi
Dubrovnik19.11.2025.Hotel LERO, Ul. Iva Vojnovića 14, Dubrovnik -> Vidi na mapi
Split20.11.2025.Hotel PARK Hatzeov perivoj 3, Split -> Vidi na mapi
Zadar21.11.2025.Centar kreativne industrije Put Murvice 3 A, Zadar -> Vidi na mapi
Osijek24.11.2025.UDRUGA RFD, Šetalište kardinala Franje Šepera 13/2, Osijek -> Vidi na mapi
Rijeka25.11.2025.Hotel BONAVIA Dolac 4, Rijeka -> Vidi na mapi
Zagreb dvorana26.11.2025.Hotel SHERATON, Kneza Borne 2, Zagreb -> Vidi na mapi
Zagreb Online26.11.2025.

Za koga je seminar namijenjen?

  • Proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna
  • Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
  • Proračunske i izvanproračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Kraj godine donosi razdoblje kada se provodi godišnji popis imovine i obveza, usklađuju stanja te organiziraju i provode ključni kontrolni postupci u računovodstvu prije predaje završnih financijskih izvještaja.

U 2025. godinu ulazimo uz značajne novine – od donošenja novog Pravilnika o računovodstvu i računskom planu, do novih Uputa o evidentiranju EU sredstava koje se djelomično primjenjuju već i na poslovanje u 2025. godini.

U najavi su izmjene i dopune Pravilnika o financijskom izvještavanju koji donosi nove  financijske izvještaje koji će se predavati već za 2025.g. i nove rokove predaje za 2026.g.

Poseban izazov i dalje predstavljaju zastarjela i nenaplativa potraživanja, koja godinama opterećuju poslovanje lokalnih jedinica, ustanova i drugih javnopravnih tijela. Protek vremena ne olakšava situaciju – naprotiv, dodatno produbljuje složenost ovog pitanja koje ostaje jedan od najčešćih izazova u praksi proračunskog računovodstva.

Unatoč novinama u normativnom okviru, brojna dvojbena i nejasna pitanja ostaju i dalje otvorena. Stoga smo odlučili ovoj problematici pristupiti cjelovito i multidisciplinarno – povezujući računovodstveni i pravni aspekt, te tumačeći relevantne odredbe propisa koje uređuju postupak otpisa potraživanja.

Kroz teorijski dio, ali ponajviše kroz konkretne primjere, tumačenja i praktične savjete, sudionici će dobiti jasne smjernice kako zakonito, učinkovito i dokumentirano pristupiti otpisu, ispravku vrijednosti i usklađenju potraživanja.

Vrijeme je da ponovimo najvažnije izmjene i provjerimo jesmo li tijekom 2025. godine u poslovnim knjigama pravilno proveli sve obveze i usklađenja u skladu s novim pravilima.

  1. NOVO! Izmjene Pravilnika o financijskom izvještavanju u sustavu proračuna
    • NOVI financijski izvještaji za 2025.g.
    • NOVI rokovi predaje financijskih izvještaja
  1. GODIŠNJI POPIS IMOVINE I OBVEZA (INVENTURA) ZA 2025.
    • Primjer odluke o provedbi godišnjeg popisa imovine i obveza
    • Planiranje i raspodjela zadataka kod godišnjeg popisa – savjeti za organizaciju povjerenstva, definiranje odgovornosti članova povjerenstva, prikupljanje dokumentacije te popisivanje i klasificiranje imovine.
    • Fizička provjera i usporedba s knjigovodstvom – metode za pregledavanje, uspoređivanje i identificiranje neslaganja u evidencijama.
    • Odlučivanje o popisnim razlikama i njihovo knjigovodstveno evidentiranje
    • Razlike između rashodovanja, isknjiženja i otpisa i kako ih pravilno evidentirati u knjigovodstvenim evidencijama
    • Iznimke od provedbe popisa
  1. KONTROLNI POSTUPCI U RAČUNOVODSTVU
    • Usklađivanje podataka o imovini, izvorima, obvezama i potraživanjima
    • Evidentiranje i ispravak uočenih pogrešaka prije zaključnog knjiženja
  1. POTRAŽIVANJA I OBVEZE U 2025.
    • Primjena novih kriterija i dokumentacija za provođenje ispravka potraživanja za 2025.
    • Knjiženje ispravka potraživanja i postupanje s naknadno naplaćenim potraživanjima
    • Knjigovodstveni tretman otpisanih potraživanja i obveza u 2025.
  1. KRATKI PREGLED NOVIH PRAVILA EVIDENTIRANJA U 2025.
    • Prihodi/potraživanja, rashodi/obveze
    • Depoziti, jamčevni polozi i kratkoročni krediti
    • Međusobni prijenosi (skupina 915)
    • Novine kod ispravka vrijednosti dugotrajne imovine
    • Izvanbilančna evidencija
    • Knjigovodstvene evidencije u 2025. zbog primjene upute o EU fondovima
  1. KNJIŽENJE POVRATA POREZA NA DOHODAK PO GODIŠNJEM OBRAČUNU POREZA NA DOHODAK
  2. PRAVNI OKVIR ZA OTPIS ZASTARJELIH I NENAPLATIVIH POTRAŽIVANJA
    • Nužnost razlikovanja između otpisa javnih davanja i ugovornih obveza – različiti pravni režimi i postupanja
    • Koja potraživanja moramo, koja možemo, a koja ne bismo smjeli otpisati?
    • Mogu li i kako neotpisana potraživanja predstavljati rizik za poslovanje?
    • Nadležnost i odgovornost u postupku otpisa – od odluke do operativne provedbe
    • Trebamo li provesti otpis izravno na temelju knjigovodstvenih isprava ili je nužna dodatna odluka nadležnog tijela?
    • Ovrha i otpis javnih davanja – kako provesti postupak otpisa u upravnom (poreznom) postupu
    • Poseban osvrt na korelaciju između utvrđenja obveze i oslobođenja od iste

Predavači: mr. sc. Andreja Milić, savjetnik za sustav proračuna i neprofitno računovodstvo i Vedran Vukobrat, dipl.iur. 

Vrijeme održavanja: od 9.30 – 14.30 sati

Uplate: PINO KONZALTING d.o.o.

IBAN: HR8124020061101216872

OIB: 02156897147

PLAĆANJE ISKLJUČIVO NAKON DOSTAVE

E RAČUNA!

Literatura: prezentacija predavača, radni pribor, topli napitak u pauzi

Cijena : 100€ + PDV, svaki dodatni polaznik iz iste ustanove 85€+ PDV

Registrirajte se na radionicu putem našeg web obrasca

Predavačice:

mr. sc. Andreja Milić
Osnivačica i CEO PINO konzaltinga, s više od 25 godina iskustva u proračunskom i neprofitnom sustavu. Dugogodišnja načelnica Sektora za državno računovodstvo u Ministarstvu financija, gdje je sudjelovala u oblikovanju svih zakona i pravilnika o proračunu od 2002. godine. Autorica brojnih stručnih tekstova, savjetnica – urednica časopisa Riznica i predavačica s više stotina održanih edukacija, seminara i webinara.
Vedran Vukobrat
Vedran Vukobrat, dipl.iur.

Pravni stručnjak s bogatim iskustvom u radu jedinica lokalne samouprave, osobito u imovinsko-pravnim poslovima, upravljanju prihodima i ovršnim postupcima. Radio je kao konzultant u Libusoft Cicom d.o.o., a od 2025. godine vodi vlastitu konzultantsku tvrtku. Predavač i autor stručnih članaka s fokusom na upravljanje gradskom imovinom i službeničke odnose.

Mjesta održavanja: 

[table “6” not found /]

Predavačicesc. Andreja Milić, savjetnik za sustav proračuna i neprofitno računovodstvo i Vedran Vukobrat, dipl.iur.

Vrijeme održavanja: od 9.30 – 14.30 sati

Uplate: PINO KONZALTING d.o.o.

IBAN: HR8124020061101216872

OIB: 02156897147

PLAĆANJE ISKLJUČIVO NAKON DOSTAVE E RAČUNA!

Literatura: prezentacija predavača, radni pribor, topli napitak u pauzi

Cijena : 100€ + PDV, svaki dodatni polaznik iz iste ustanove 85€ + PDV

Registrirajte se na radionicu putem našeg web obrasca

Za koga je seminar namijenjen?

    • Proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna
    • Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
    • Proračunske i izvanproračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    Kraj godine donosi razdoblje kada se provodi godišnji popis imovine i obveza, usklađuju stanja te organiziraju i provode ključni kontrolni postupci u računovodstvu prije predaje završnih financijskih izvještaja.

    U 2025. godinu ulazimo uz značajne novine – od donošenja novog Pravilnika o računovodstvu i računskom planu, do novih Uputa o evidentiranju EU sredstava koje se djelomično primjenjuju već i na poslovanje u 2025. godini.

    U najavi su izmjene i dopune Pravilnika o financijskom izvještavanju koji donosi nove  financijske izvještaje koji će se predavati već za 2025.g. i nove rokove predaje za 2026.g.

    Poseban izazov i dalje predstavljaju zastarjela i nenaplativa potraživanja, koja godinama opterećuju poslovanje lokalnih jedinica, ustanova i drugih javnopravnih tijela. Protek vremena ne olakšava situaciju – naprotiv, dodatno produbljuje složenost ovog pitanja koje ostaje jedan od najčešćih izazova u praksi proračunskog računovodstva.

    Unatoč novinama u normativnom okviru, brojna dvojbena i nejasna pitanja ostaju i dalje otvorena. Stoga smo odlučili ovoj problematici pristupiti cjelovito i multidisciplinarno – povezujući računovodstveni i pravni aspekt, te tumačeći relevantne odredbe propisa koje uređuju postupak otpisa potraživanja.

    Kroz teorijski dio, ali ponajviše kroz konkretne primjere, tumačenja i praktične savjete, sudionici će dobiti jasne smjernice kako zakonito, učinkovito i dokumentirano pristupiti otpisu, ispravku vrijednosti i usklađenju potraživanja.

    Vrijeme je da ponovimo najvažnije izmjene i provjerimo jesmo li tijekom 2025. godine u poslovnim knjigama pravilno proveli sve obveze i usklađenja u skladu s novim pravilima.

    1. NOVO! Izmjene Pravilnika o financijskom izvještavanju u sustavu proračuna
      • NOVI financijski izvještaji za 2025.g.
      • NOVI rokovi predaje financijskih izvještaja
    1. GODIŠNJI POPIS IMOVINE I OBVEZA (INVENTURA) ZA 2025.
      • Primjer odluke o provedbi godišnjeg popisa imovine i obveza
      • Planiranje i raspodjela zadataka kod godišnjeg popisa – savjeti za organizaciju povjerenstva, definiranje odgovornosti članova povjerenstva, prikupljanje dokumentacije te popisivanje i klasificiranje imovine.
      • Fizička provjera i usporedba s knjigovodstvom – metode za pregledavanje, uspoređivanje i identificiranje neslaganja u evidencijama.
      • Odlučivanje o popisnim razlikama i njihovo knjigovodstveno evidentiranje
      • Razlike između rashodovanja, isknjiženja i otpisa i kako ih pravilno evidentirati u knjigovodstvenim evidencijama
      • Iznimke od provedbe popisa
    1. KONTROLNI POSTUPCI U RAČUNOVODSTVU
      • Usklađivanje podataka o imovini, izvorima, obvezama i potraživanjima
      • Evidentiranje i ispravak uočenih pogrešaka prije zaključnog knjiženja
    1. POTRAŽIVANJA I OBVEZE U 2025.
      • Primjena novih kriterija i dokumentacija za provođenje ispravka potraživanja za 2025.
      • Knjiženje ispravka potraživanja i postupanje s naknadno naplaćenim potraživanjima
      • Knjigovodstveni tretman otpisanih potraživanja i obveza u 2025.
    1. KRATKI PREGLED NOVIH PRAVILA EVIDENTIRANJA U 2025.
      • Prihodi/potraživanja, rashodi/obveze
      • Depoziti, jamčevni polozi i kratkoročni krediti
      • Međusobni prijenosi (skupina 915)
      • Novine kod ispravka vrijednosti dugotrajne imovine
      • Izvanbilančna evidencija
      • Knjigovodstvene evidencije u 2025. zbog primjene upute o EU fondovima
    1. KNJIŽENJE POVRATA POREZA NA DOHODAK PO GODIŠNJEM OBRAČUNU POREZA NA DOHODAK
    2. PRAVNI OKVIR ZA OTPIS ZASTARJELIH I NENAPLATIVIH POTRAŽIVANJA
      • Nužnost razlikovanja između otpisa javnih davanja i ugovornih obveza – različiti pravni režimi i postupanja
      • Koja potraživanja moramo, koja možemo, a koja ne bismo smjeli otpisati?
      • Mogu li i kako neotpisana potraživanja predstavljati rizik za poslovanje?
      • Nadležnost i odgovornost u postupku otpisa – od odluke do operativne provedbe
      • Trebamo li provesti otpis izravno na temelju knjigovodstvenih isprava ili je nužna dodatna odluka nadležnog tijela?
      • Ovrha i otpis javnih davanja – kako provesti postupak otpisa u upravnom (poreznom) postupu
      • Poseban osvrt na korelaciju između utvrđenja obveze i oslobođenja od iste

 

Predavačice:

mr. sc. Andreja Milić
Osnivačica i CEO PINO konzaltinga, s više od 25 godina iskustva u proračunskom i neprofitnom sustavu. Dugogodišnja načelnica Sektora za državno računovodstvo u Ministarstvu financija, gdje je sudjelovala u oblikovanju svih zakona i pravilnika o proračunu od 2002. godine. Autorica brojnih stručnih tekstova, savjetnica – urednica časopisa Riznica i predavačica s više stotina održanih edukacija, seminara i webinara.
Vedran Vukobrat
Vedran Vukobrat, dipl.iur.

Pravni stručnjak s bogatim iskustvom u radu jedinica lokalne samouprave, osobito u imovinsko-pravnim poslovima, upravljanju prihodima i ovršnim postupcima. Radio je kao konzultant u Libusoft Cicom d.o.o., a od 2025. godine vodi vlastitu konzultantsku tvrtku. Predavač i autor stručnih članaka s fokusom na upravljanje gradskom imovinom i službeničke odnose.

Aktualne radionice i seminari

Slika seminar

SEMINAR

Seminar za tajništva, računovodstva i ravnatelje u javnim i privatnim ustanovama

Rijeka- Zagreb – Osijek – Split – Online

Slika edukacije

SEMINAR

Novi financijski izvještaji, godišnji popis imovine, kontrolni postupci i otpis potraživanja u sustavu proračuna – novi propisi, stare dvojbe i praktična rješenja

Čakovec – Karlovac – Dubrovnik – Split – Zadar – Osijek – Rijeka- Zagreb – Online webinar