Novi financijski izvještaji, godišnji popis imovine, kontrolni postupci i otpis potraživanja u sustavu proračuna – novi propisi, stare dvojbe i praktična rješenja

| Čakovec | 13.11.2025. | Hotel PARK, Ul. Zrinsko – Frankopanska 14, Čakovec -> Vidi na mapi |
| Karlovac | 14.11.2025. | Nikola Tesla Experience Center Rakovac 6, Karlovac -> Vidi na mapi |
| Dubrovnik | 19.11.2025. | Hotel LERO, Ul. Iva Vojnovića 14, Dubrovnik -> Vidi na mapi |
| Split | 20.11.2025. | Hotel PARK Hatzeov perivoj 3, Split -> Vidi na mapi |
| Zadar | 21.11.2025. | Centar kreativne industrije Put Murvice 3 A, Zadar -> Vidi na mapi |
| Osijek | 24.11.2025. | UDRUGA RFD, Šetalište kardinala Franje Šepera 13/2, Osijek -> Vidi na mapi |
| Rijeka | 25.11.2025. | Hotel BONAVIA Dolac 4, Rijeka -> Vidi na mapi |
| Zagreb dvorana | 26.11.2025. | Hotel SHERATON, Kneza Borne 2, Zagreb -> Vidi na mapi |
| Zagreb Online | 26.11.2025. |
Za koga je seminar namijenjen?
- Proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna
- Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
- Proračunske i izvanproračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Kraj godine donosi razdoblje kada se provodi godišnji popis imovine i obveza, usklađuju stanja te organiziraju i provode ključni kontrolni postupci u računovodstvu prije predaje završnih financijskih izvještaja.
U 2025. godinu ulazimo uz značajne novine – od donošenja novog Pravilnika o računovodstvu i računskom planu, do novih Uputa o evidentiranju EU sredstava koje se djelomično primjenjuju već i na poslovanje u 2025. godini.
U najavi su izmjene i dopune Pravilnika o financijskom izvještavanju koji donosi nove financijske izvještaje koji će se predavati već za 2025.g. i nove rokove predaje za 2026.g.
Poseban izazov i dalje predstavljaju zastarjela i nenaplativa potraživanja, koja godinama opterećuju poslovanje lokalnih jedinica, ustanova i drugih javnopravnih tijela. Protek vremena ne olakšava situaciju – naprotiv, dodatno produbljuje složenost ovog pitanja koje ostaje jedan od najčešćih izazova u praksi proračunskog računovodstva.
Unatoč novinama u normativnom okviru, brojna dvojbena i nejasna pitanja ostaju i dalje otvorena. Stoga smo odlučili ovoj problematici pristupiti cjelovito i multidisciplinarno – povezujući računovodstveni i pravni aspekt, te tumačeći relevantne odredbe propisa koje uređuju postupak otpisa potraživanja.
Kroz teorijski dio, ali ponajviše kroz konkretne primjere, tumačenja i praktične savjete, sudionici će dobiti jasne smjernice kako zakonito, učinkovito i dokumentirano pristupiti otpisu, ispravku vrijednosti i usklađenju potraživanja.
Vrijeme je da ponovimo najvažnije izmjene i provjerimo jesmo li tijekom 2025. godine u poslovnim knjigama pravilno proveli sve obveze i usklađenja u skladu s novim pravilima.
- NOVO! Izmjene Pravilnika o financijskom izvještavanju u sustavu proračuna
-
- NOVI financijski izvještaji za 2025.g.
- NOVI rokovi predaje financijskih izvještaja
- GODIŠNJI POPIS IMOVINE I OBVEZA (INVENTURA) ZA 2025.
-
- Primjer odluke o provedbi godišnjeg popisa imovine i obveza
- Planiranje i raspodjela zadataka kod godišnjeg popisa – savjeti za organizaciju povjerenstva, definiranje odgovornosti članova povjerenstva, prikupljanje dokumentacije te popisivanje i klasificiranje imovine.
- Fizička provjera i usporedba s knjigovodstvom – metode za pregledavanje, uspoređivanje i identificiranje neslaganja u evidencijama.
- Odlučivanje o popisnim razlikama i njihovo knjigovodstveno evidentiranje
- Razlike između rashodovanja, isknjiženja i otpisa i kako ih pravilno evidentirati u knjigovodstvenim evidencijama
- Iznimke od provedbe popisa
- KONTROLNI POSTUPCI U RAČUNOVODSTVU
-
- Usklađivanje podataka o imovini, izvorima, obvezama i potraživanjima
- Evidentiranje i ispravak uočenih pogrešaka prije zaključnog knjiženja
- POTRAŽIVANJA I OBVEZE U 2025.
-
- Primjena novih kriterija i dokumentacija za provođenje ispravka potraživanja za 2025.
- Knjiženje ispravka potraživanja i postupanje s naknadno naplaćenim potraživanjima
- Knjigovodstveni tretman otpisanih potraživanja i obveza u 2025.
- KRATKI PREGLED NOVIH PRAVILA EVIDENTIRANJA U 2025.
-
- Prihodi/potraživanja, rashodi/obveze
- Depoziti, jamčevni polozi i kratkoročni krediti
- Međusobni prijenosi (skupina 915)
- Novine kod ispravka vrijednosti dugotrajne imovine
- Izvanbilančna evidencija
- Knjigovodstvene evidencije u 2025. zbog primjene upute o EU fondovima
- KNJIŽENJE POVRATA POREZA NA DOHODAK PO GODIŠNJEM OBRAČUNU POREZA NA DOHODAK
- PRAVNI OKVIR ZA OTPIS ZASTARJELIH I NENAPLATIVIH POTRAŽIVANJA
-
- Nužnost razlikovanja između otpisa javnih davanja i ugovornih obveza – različiti pravni režimi i postupanja
- Koja potraživanja moramo, koja možemo, a koja ne bismo smjeli otpisati?
- Mogu li i kako neotpisana potraživanja predstavljati rizik za poslovanje?
- Nadležnost i odgovornost u postupku otpisa – od odluke do operativne provedbe
- Trebamo li provesti otpis izravno na temelju knjigovodstvenih isprava ili je nužna dodatna odluka nadležnog tijela?
- Ovrha i otpis javnih davanja – kako provesti postupak otpisa u upravnom (poreznom) postupu
- Poseban osvrt na korelaciju između utvrđenja obveze i oslobođenja od iste

Predavači: mr. sc. Andreja Milić, savjetnik za sustav proračuna i neprofitno računovodstvo i Vedran Vukobrat, dipl.iur.

Vrijeme održavanja: od 9.30 – 14.30 sati
IBAN: HR8124020061101216872
OIB: 02156897147
PLAĆANJE ISKLJUČIVO NAKON DOSTAVE
E RAČUNA!
Literatura: prezentacija predavača, radni pribor, topli napitak u pauzi
Cijena : 100€ + PDV, svaki dodatni polaznik iz iste ustanove 85€+ PDV
Predavačice:
mr. sc. Andreja Milić
Vedran Vukobrat, dipl.iur.
Pravni stručnjak s bogatim iskustvom u radu jedinica lokalne samouprave, osobito u imovinsko-pravnim poslovima, upravljanju prihodima i ovršnim postupcima. Radio je kao konzultant u Libusoft Cicom d.o.o., a od 2025. godine vodi vlastitu konzultantsku tvrtku. Predavač i autor stručnih članaka s fokusom na upravljanje gradskom imovinom i službeničke odnose.

Mjesta održavanja:

Predavačice: sc. Andreja Milić, savjetnik za sustav proračuna i neprofitno računovodstvo i Vedran Vukobrat, dipl.iur.

Vrijeme održavanja: od 9.30 – 14.30 sati
Uplate: PINO KONZALTING d.o.o.
IBAN: HR8124020061101216872
OIB: 02156897147
PLAĆANJE ISKLJUČIVO NAKON DOSTAVE E RAČUNA!
Informacije: info@pinokonzalting.hr
Literatura: prezentacija predavača, radni pribor, topli napitak u pauzi
Cijena : 100€ + PDV, svaki dodatni polaznik iz iste ustanove 85€ + PDV
Registrirajte se na radionicu putem našeg web obrasca
Za koga je seminar namijenjen?
-
- Proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna
- Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
- Proračunske i izvanproračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Kraj godine donosi razdoblje kada se provodi godišnji popis imovine i obveza, usklađuju stanja te organiziraju i provode ključni kontrolni postupci u računovodstvu prije predaje završnih financijskih izvještaja.
U 2025. godinu ulazimo uz značajne novine – od donošenja novog Pravilnika o računovodstvu i računskom planu, do novih Uputa o evidentiranju EU sredstava koje se djelomično primjenjuju već i na poslovanje u 2025. godini.
U najavi su izmjene i dopune Pravilnika o financijskom izvještavanju koji donosi nove financijske izvještaje koji će se predavati već za 2025.g. i nove rokove predaje za 2026.g.
Poseban izazov i dalje predstavljaju zastarjela i nenaplativa potraživanja, koja godinama opterećuju poslovanje lokalnih jedinica, ustanova i drugih javnopravnih tijela. Protek vremena ne olakšava situaciju – naprotiv, dodatno produbljuje složenost ovog pitanja koje ostaje jedan od najčešćih izazova u praksi proračunskog računovodstva.
Unatoč novinama u normativnom okviru, brojna dvojbena i nejasna pitanja ostaju i dalje otvorena. Stoga smo odlučili ovoj problematici pristupiti cjelovito i multidisciplinarno – povezujući računovodstveni i pravni aspekt, te tumačeći relevantne odredbe propisa koje uređuju postupak otpisa potraživanja.
Kroz teorijski dio, ali ponajviše kroz konkretne primjere, tumačenja i praktične savjete, sudionici će dobiti jasne smjernice kako zakonito, učinkovito i dokumentirano pristupiti otpisu, ispravku vrijednosti i usklađenju potraživanja.
Vrijeme je da ponovimo najvažnije izmjene i provjerimo jesmo li tijekom 2025. godine u poslovnim knjigama pravilno proveli sve obveze i usklađenja u skladu s novim pravilima.
- NOVO! Izmjene Pravilnika o financijskom izvještavanju u sustavu proračuna
-
- NOVI financijski izvještaji za 2025.g.
- NOVI rokovi predaje financijskih izvještaja
- GODIŠNJI POPIS IMOVINE I OBVEZA (INVENTURA) ZA 2025.
-
- Primjer odluke o provedbi godišnjeg popisa imovine i obveza
- Planiranje i raspodjela zadataka kod godišnjeg popisa – savjeti za organizaciju povjerenstva, definiranje odgovornosti članova povjerenstva, prikupljanje dokumentacije te popisivanje i klasificiranje imovine.
- Fizička provjera i usporedba s knjigovodstvom – metode za pregledavanje, uspoređivanje i identificiranje neslaganja u evidencijama.
- Odlučivanje o popisnim razlikama i njihovo knjigovodstveno evidentiranje
- Razlike između rashodovanja, isknjiženja i otpisa i kako ih pravilno evidentirati u knjigovodstvenim evidencijama
- Iznimke od provedbe popisa
- KONTROLNI POSTUPCI U RAČUNOVODSTVU
-
- Usklađivanje podataka o imovini, izvorima, obvezama i potraživanjima
- Evidentiranje i ispravak uočenih pogrešaka prije zaključnog knjiženja
- POTRAŽIVANJA I OBVEZE U 2025.
-
- Primjena novih kriterija i dokumentacija za provođenje ispravka potraživanja za 2025.
- Knjiženje ispravka potraživanja i postupanje s naknadno naplaćenim potraživanjima
- Knjigovodstveni tretman otpisanih potraživanja i obveza u 2025.
- KRATKI PREGLED NOVIH PRAVILA EVIDENTIRANJA U 2025.
-
- Prihodi/potraživanja, rashodi/obveze
- Depoziti, jamčevni polozi i kratkoročni krediti
- Međusobni prijenosi (skupina 915)
- Novine kod ispravka vrijednosti dugotrajne imovine
- Izvanbilančna evidencija
- Knjigovodstvene evidencije u 2025. zbog primjene upute o EU fondovima
- KNJIŽENJE POVRATA POREZA NA DOHODAK PO GODIŠNJEM OBRAČUNU POREZA NA DOHODAK
- PRAVNI OKVIR ZA OTPIS ZASTARJELIH I NENAPLATIVIH POTRAŽIVANJA
-
- Nužnost razlikovanja između otpisa javnih davanja i ugovornih obveza – različiti pravni režimi i postupanja
- Koja potraživanja moramo, koja možemo, a koja ne bismo smjeli otpisati?
- Mogu li i kako neotpisana potraživanja predstavljati rizik za poslovanje?
- Nadležnost i odgovornost u postupku otpisa – od odluke do operativne provedbe
- Trebamo li provesti otpis izravno na temelju knjigovodstvenih isprava ili je nužna dodatna odluka nadležnog tijela?
- Ovrha i otpis javnih davanja – kako provesti postupak otpisa u upravnom (poreznom) postupu
- Poseban osvrt na korelaciju između utvrđenja obveze i oslobođenja od iste
Predavačice:
mr. sc. Andreja Milić
Vedran Vukobrat, dipl.iur.
Pravni stručnjak s bogatim iskustvom u radu jedinica lokalne samouprave, osobito u imovinsko-pravnim poslovima, upravljanju prihodima i ovršnim postupcima. Radio je kao konzultant u Libusoft Cicom d.o.o., a od 2025. godine vodi vlastitu konzultantsku tvrtku. Predavač i autor stručnih članaka s fokusom na upravljanje gradskom imovinom i službeničke odnose.
Aktualne radionice i seminari
SEMINAR
Seminar za tajništva, računovodstva i ravnatelje u javnim i privatnim ustanovama
Rijeka- Zagreb – Osijek – Split – Online
SEMINAR
Novi financijski izvještaji, godišnji popis imovine, kontrolni postupci i otpis potraživanja u sustavu proračuna – novi propisi, stare dvojbe i praktična rješenja
Čakovec – Karlovac – Dubrovnik – Split – Zadar – Osijek – Rijeka- Zagreb – Online webinar
